środa, 15 listopada 2023

Wydawnictwo Literackie - "Dziewczyna w realu" Tamsin Winter

Książka „Dziewczyna w realu” autorstwa Tamis Winter wydane nakładem Wydawnictwa Literackiego ma swoją premierę dziś - 15 listopada.
Sama jestem mamą 13-latki więc doszłam do wniosku, że książka może spodobać się zarówno mi jak i mojej córce.
Bohaterką akcji jest Eva, której życie od samego początku można śledzić na kanale prowadzonym przez jej rodziców „Wszystko o Evie”. Sława jaką daje ten kanał, liczne prezenty od sponsorów i zaproszenia w ciekawe miejsca to życie, które może sobie wymarzyć każda nastolatka. Czy rzeczywiście tak jest, a Eva jest w tym wszystkim szczęśliwa? Czy publikowanie intymnych informacji o życiu dziecka jest przekroczeniem granic? Do czego jest w stanie się posunąć nastolatka by kanał rodziców przestał istnieć? Tego można dowiedzieć się z lektury książki.
Książka porusza z jednej strony kwestie szanowania praw dzieci. Z drugiej strony autorka pokazuje, że wyidealizowane życie pokazane „w sieci” bardzo często nie ma nic wspólnego z realiami. Często te piękne i kolorowe scenki są wyreżyserowane, a zdjęcia przedstawiają tylko ułamek rzeczywistości. Myślę, że warto o tym pamiętać.

Sama jestem autorką bloga o tematyce parentingowej, nigdy jednak nie przekroczyłam granic. Teraz gdy moje córki to nastolatki, pytam nawet czy chcą by umieszczać cokolwiek co ich dotyczy na moich social mediach. I tak jak my nie chcielibyśmy by publikowano treści o nas, które się nam nie podobają tak i my powinniśmy szanować zdanie naszych dzieci. Dlatego na tym blogu mniej zdjęć dzieci - więcej treści. 

Myślę, że choć książka skierowana jest do nastolatek to i dorosły czytelnik odnajdzie w niej prawdy dla siebie, a przystępny język jakim jest napisana sprawi, że lektura stanie się przyjemnością.

Pozdrawiam Was ciepło. 
Ewelina 

1 komentarz:

Copyright © 2014 Z perspektywy mamy , Blogger