środa, 24 czerwca 2015

Nie do pary, Ewa Nowak, Egmont

Gdy byłam nastolatką to odpowiedzi na nurtujące mnie pytania starałam się znaleźć między wersami książek, zwłaszcza tych, które poruszały problemy związane z dojrzewaniem i ukazywały dylematy młodych ludzi - takich jak ja wówczas. Wzdychałam do losów bohaterów, ich emocje przeżywałam jak swoje dopatrując się podobieństwa. Myślę, że i dziś wiele młodych ludzi szuka książek, w którym przeczytają o tematach, o których wiedzą mało, a boją się zapytać.


Nie do pary Ewy Nowak to opowieść, wydana nakładem Wydawnictwa Egmont, pisana z perspektywy nastolatka. W tle rozwija się także przyjaźń z Gawłem, który by zaimponować innym snuje pełne intymnych zwierzeń opowiaski. Poznajemy też związek chłopaka z rodzicami - wiecznie nieobecnym ojcem i matką - nauczycielką o zbyt wysokich aspiracjach.
Alek czyli główny bohater i narrator książki dopiero wkracza w życie stosunków damsko-męskich. I okazuje się, że wcale nie jest to takie proste. Chłopak plącze się pomiędzy relacjami z dziewczynami, z którymi połączyło go coś więcej niż tylko przyjaźń.  Pomimo, że lektura pisana lekkim stylem,  porusza bardzo ważne kwestie, o których współczesna młodzież powinna pamiętać - na przykład, że seks, pomimo swojej atrakcyjności może nieść ze sobą poważne konsekwencje.
O tym czy Alek odkryje co i kto jest dla niego ważne przeczytacie w książce, a zachęcam, bo warto! Doskonały styl autorki, pełen wyszukanego dowcipu i ironi oraz ciekawe kracje bohaterów sprawiają, że książka na pewno przypadnie Wam do gustu. 




2 komentarze:

Copyright © 2014 Z perspektywy mamy , Blogger